Waarom Spirion?

Veel reclamebureaus adviseren vooral datgene waar zij snel, gemakkelijk en vooral veel geld aan kunnen verdienen. Met deze insteek wordt niet altijd het beste middel gekozen om uw boodschap over te brengen. Bovendien valt de keus meestal niet op de goedkoopste middelen. Bij Spirion komt u niet in dit soort onprettige situaties terecht.

Spirion verzorgt de volledige uitvoering of bemiddeling van uw communicatie (extern of intern). Hierdoor houdt u tijd over om zich te richten op datgene waar u goed in bent. In een aantal gevallen kunt u zelfs de kosten van een buitendienstverkoper elimineren, door te kiezen voor effectieve communicatiemiddelen.

Communicatie is meer dan het maken van mooie plaatjes. Daarom onderhoudt Spirion nauwe contacten met drukkers, reclamebureaus, kranten en vakbladen.

Communicatie

Wat is uw merk?
Merken spelen in de maatschappij een steeds grotere rol. Spirion kijkt op een creatieve manier naar merken (branding). Organisaties die overstappen van denken op productniveau naar merkniveau kunnen niet langer om branding heen. Met branding kunt u 100% onderscheid creëren. En dat kunnen wij op een creatieve manier communiceren. In branding komen corporate, marketing en interne communicatie samen. Wees vooral consequent!

Ideeën
Dus u hebt een goed idee? Wat is een goed idee? Het woord idee komt uit het Grieks (eidos). De oorspronkelijke betekenis is 'dat wat wordt gezien'. Een goed idee krijgt u dus door te kijken, door waar te nemen. In feite is het er al, maar u moet het alleen nog zien.

Een goed idee heeft beeldkracht, vormkracht en daadkracht. Spirion is in staat deze drie elementen voor u te combineren in één creatief communicatieconcept. Vervolgens moet ons eindresultaat u helpen bij uw communicatie.

Toegevoegde waarde

De kosten gaan altijd voor de baten uit. Dit geldt zeker voor marketing en communicatie. Bij veel organisatie is marketingcommunicatie nog altijd een ondergeschoven kindje. Wordt het budget gekoppeld aan uw omzet, uw winst, uw concurrenten of begroot u uw jaarlijkse communicatiebudget vooraf. Wij helpen u de juiste strategische keuzes te maken.

Spirion is kritisch naar zichzelf, maar durft ook kritisch te zijn naar uw organisatie. Wij hebben gemerkt dat veel mensen routine missen in het aanleveren van (beeld)materiaal en informatie. Indien gewenst nemen wij u ook deze zaken uit handen om de voortgang van uw communicatieproces te bewaken.

Succesvol

Een goede strategie is essentieel voor een succesvolle communicatiecampagne. Samen met u gaan wij na hoe uw doelgroep de markt indeelt (categoriseert) en welke producten in de ogen van de verschillende segmenten met elkaar concurreren. Dit is belangrijk voor de concurrentieanalyse en positionering van uw organisatie.

Positionering is de afstemming tussen identiteit, communicatie, marketing en doelgroepen. Dit is een voortdurende wisselwerking tussen verleden, heden en toekomst. Concurrentie en reputatie zijn belangrijke factoren bij de juiste positionering. Samen met Spirion bepaalt u de juiste koers.

Budget

De helft van uw reclamebesteding is verspilling, maar weet u ook welke helft? Voor elk merk is maar één communicatiebudget het juiste.

Bij uw budgetteringsmethode kunt u kiezen voor de omzetpercentagemethode, de sluitpostmethode, de pariteitenmethode of de taakstellende methode. Bij deze laatste is het budget niet het gevolg van de omzet, maar juist een instrument om deze omzet te realiseren. Deze laatste methode vormt het belangrijkste uitgangspunt voor Spirion.

Wilt u effectief communiceren? Zet de eerste stap naar een vrijblijvend gesprek.

neem contact met ons op voor effectieve communicatie +31 (0)341-36 37 59