Concept

Spirion is veelzijdig, creatief, maar vooral betrokken bij haar relaties. Persoonlijke aspecten vormen voor ons de belangrijkste basis. Wij zullen u niets opdringen, maar bieden u liever de gelegenheid om te kiezen. Alleen de juiste keuze leidt uiteindelijk tot het hoogste rendement.

Een concept vormt het basisidee voor een succesvolle campagne van een merk. Een goed concept spreekt uw doelgroep aan in haar belevingswereld. De kracht van een sterk concept ligt vaak in de eenvoud. Doordachte concepten geven uw organisatie een duidelijke focus.

Werkwijze

Om een goed eindproduct te kunnen produceren, maken wij gebruik van een stappenplan. Het begint allemaal met een persoonlijk gesprek. Dat is het uitgangspunt voor onze samenwerking. Vervolgens verdiepen wij ons in uw organisatie, uw markt en uw producten (diensten).

Het uiteindelijke doel is om uw boodschap over te brengen op uw doelgroep(en). Belangrijk hierbij is de keuze van het juiste communicatie-instrument. Het doel is veranderingen in kennis, attitude en/of gedrag van uw doelgroep(en). Wij denken graag vanaf de start met u mee.

Profilering

Spirion geeft betekenis en richting aan de activiteiten van uw organisatie. Wie bent u? Wat is uw business? Wat wilt u betekenen voor uw klanten? Wat is uw missie? Welke toekomstvisie hebt u?

Of het nu gaat om zakelijke dienstverleners, business-to-business bedrijven, retailers of non-profitorganisaties. Iedere organisatie moet nadenken over haar profilering in de markt. U kunt zich onderscheiden door uw product (dienst) of door uw organisatie als merk te benaderen. Wij horen u denken; wat is het verschil? Nou, een product wordt gemaakt in de fabriek en een merk bestaat alleen in het hoofd van uw doelgroep(en). Daarom is een onderscheidende merknaam zo belangrijk.

Positionering

U zult altijd eerst moeten vaststellen wat voor uw klanten de belangrijke eigenschappen en voordelen zijn van uw product(en) en merk(en). Vervolgens zult u informatie moeten verzamelen over het keuzeproces. In welke fase van dit proces bevindt uw doelgroep zich. Het is ook belangrijk om de mate van betrokkenheid met uw product (dienst) vooraf vast te stellen. Tot slot is het slim om uit te zoeken wat de sterke en zwakke punten zijn van uw concurrenten.

Op basis hiervan kunnen wij de positionering van uw product/merk vaststellen. Vaak is het verstandig om uw communicatie-inspanningen te richten op een kleinere groep. Als de boodschap te algemeen wordt voelt niemand zich meer aangesproken. Spirion helpt u graag op weg om de juiste 'tone-of-voice' te vinden.

Wilt u effectief communiceren? Zet de eerste stap naar een vrijblijvend gesprek.

neem contact met ons op voor effectieve communicatie +31 (0)341-36 37 59