Over Spirion

Spirion richt zich vooral op B2B-communicatie. De belangrijkste pijlers van onze dienstverlening zijn functionaliteit, creativiteit en effectiviteit. Goede communicatie gaat volgens ons verder dan het maken van 'mooie plaatjes' alleen. Deze missen hun doel als uw doelgroep zich er niet in herkent.Een goed product (dienst) verdient een heldere uitleg. Een herkenbare en consistente boodschap is hierbij enorm belangrijk. Voor effectieve marketingcommunicatie moet uw organisatie minimaal beschikken over een duidelijke visie, missie en propositie.

Creatie

Spirion heeft haar eigen grafische ontwerpstudio. Wij houden ervan om snel, flexibel en doelgericht te werken. Wij verzorgen onder andere gedrukte en geprinte media, zoals nieuwsbrieven, brochures, vlaggen, reclameborden, uitnodigingen en DM-kaarten, maar ook voor een beurs/evenement of interactieve uitingen kunt u prima bij ons terecht. Voor de realisatie van websites, CMS-systemen, telemarketing e.d. maken wij gebruik van derden. Ontwerp en vormgeving gebeuren altijd in eigen beheer.Grafische vormgeving is het visueel vormgeven van ideeën. Ons doel is om mensen iets mee te geven. Dit vereist de inzet van zowel creatieve als technische vaardigheden. Onze grafische afdeling streeft bij iedere opdracht naar visuele expressie en creativiteit.

Instrumenten

Marketingcommunicatie-instrumenten die bijdragen aan een sterk merk zijn: reclame, promoties, public relations (PR), sponsoring, DM-communicatie, winkelcommunicatie, verpakking, persoonlijke verkoop, beurzen en tentoonstellingen (+ nieuwe media).Spirion bruist van de ambitie en inspiratie om het juiste instrument in te zetten. Daarmee kunt u uiteindelijk uw commerciële doelstelling(en) behalen.

Communicatiemix

De communicatiemix van uw onderneming bestaat uit corporate en marketingcommunicatie. Corporate communicatie gaat over uw onderneming of organisatie als geheel. Bij marketingcommunicatie gaat het om de producten (diensten) en merken.Een goed imago is een sterk concurrentiewapen! Het beeld dat een buitenstaander van uw organisatie heeft (corporate imago) kan echter afwijken van de identiteit van uw bedrijf (corporate identity). Wij laten u graag kennismaken met de 'persoonlijkheid' van uw organisatie?

Creatieve copywriting

Het schrijven van een boodschap is niet eenvoudig. Het is noodzakelijk om helder en foutloos te schrijven. Bovendien is het belangrijk de juiste toon te vinden. Een boodschap moet zo worden geschreven, dat uw doelgroep zich erin herkent. De [message]en die wij schrijven worden desgewenst grammaticaal gecontroleerd door het Genootschap onze Taal (uitgever van het groene boekje). Wij zijn gespecialiseerd in creatieve copywriting voor diverse doeleinden zoals printmedia en online SEO-teksten.Tijdens onze commerciële loopbaan hebben wij altijd gezocht naar krachtige formuleringen. Standaard teksten en brieven worden er al genoeg gebruikt. Volgens ons gaat het er juist om onderscheidend te zijn. Schriftelijke communicatie is het verlengstuk van persoonlijk contact. De juiste snaar zien te raken, daar draait het om.

Twister

Communicatiebureau Spirion heeft alles in huis voor een succesvolle presentatie tijdens bijvoorbeeld een beurs, evenement of seminar. Hierbij kunt u denken aan iPad-standaards, (interactieve) reclamezuilen, flexibele beurswanden, roll-up banners, LED-stroken, canvasdoeken, vlaggen, aluminium frames, spandoeken, beachflags, stickers, reclameboaden, stoepborden, folderhouders, kliklijsten, etc.De roterende 3Sixtysix is een ware blikvanger. U kunt hem inzetten tijdens een beurs, evenement of seminar, maar ook in uw showroom, wachtkamer of etalage. Deze lichtgevende reclamezuil geeft uw boodschap een extra dimensie. Hij is als staand model te gebruiken, maar kan eventueel ook aan het plafond worden bevestigd.

Download de brochure

Concept

Spirion is veelzijdig, creatief, maar vooral betrokken bij haar relaties. Persoonlijke aspecten vormen voor ons de belangrijkste basis. Wij zullen u niets opdringen, maar bieden u liever de gelegenheid om te kiezen. Alleen de juiste keuze leidt uiteindelijk tot het hoogste rendement.Een concept vormt het basisidee voor een succesvolle campagne van een merk. Een goed concept spreekt uw doelgroep aan in haar belevingswereld. De kracht van een sterk concept ligt vaak in de eenvoud. Doordachte concepten geven uw organisatie een duidelijke focus.


Werkwijze

Om een goed eindproduct te kunnen produceren, maken wij gebruik van een stappenplan. Het begint allemaal met een persoonlijk gesprek. Dat is het uitgangspunt voor onze samenwerking. Vervolgens verdiepen wij ons in uw organisatie, uw markt en uw producten (diensten).Het uiteindelijke doel is om uw boodschap over te brengen op uw doelgroep(en). Belangrijk hierbij is de keuze van het juiste communicatie-instrument. Het doel is veranderingen in kennis, attitude en/of gedrag van uw doelgroep(en). Wij denken graag vanaf de start met u mee.

Profilering

Spirion geeft betekenis en richting aan de activiteiten van uw organisatie. Wie bent u? Wat is uw business? Wat wilt u betekenen voor uw klanten? Wat is uw missie? Welke toekomstvisie hebt u?Of het nu gaat om zakelijke dienstverleners, business-to-business bedrijven, retailers of non-profitorganisaties. Iedere organisatie moet nadenken over haar profilering in de markt. U kunt zich onderscheiden door uw product (dienst) of door uw organisatie als merk te benaderen. Wij horen u denken; wat is het verschil? Nou, een product wordt gemaakt in de fabriek en een merk bestaat alleen in het hoofd van uw doelgroep(en). Daarom is een onderscheidende merknaam zo belangrijk.

Positionering

U zult altijd eerst moeten vaststellen wat voor uw klanten de belangrijke eigenschappen en voordelen zijn van uw product(en) en merk(en). Vervolgens zult u informatie moeten verzamelen over het keuzeproces. In welke fase van dit proces bevindt uw doelgroep zich. Het is ook belangrijk om de mate van betrokkenheid met uw product (dienst) vooraf vast te stellen. Tot slot is het slim om uit te zoeken wat de sterke en zwakke punten zijn van uw concurrenten.Op basis hiervan kunnen wij de positionering van uw product/merk vaststellen. Vaak is het verstandig om uw communicatie-inspanningen te richten op een kleinere groep. Als de boodschap te algemeen wordt voelt niemand zich meer aangesproken. Spirion helpt u graag op weg om de juiste 'tone-of-voice' te vinden.

Waarom Spirion?

Veel reclamebureaus adviseren vooral datgene waar zij snel, gemakkelijk en vooral veel geld aan kunnen verdienen. Met deze insteek wordt niet altijd het beste middel gekozen om uw boodschap over te brengen. Bovendien valt de keus meestal niet op de goedkoopste middelen. Bij Spirion komt u niet in dit soort onprettige situaties terecht.Spirion verzorgt de volledige uitvoering of bemiddeling van uw communicatie (extern of intern). Hierdoor houdt u tijd over om zich te richten op datgene waar u goed in bent. In een aantal gevallen kunt u zelfs de kosten van een buitendienstverkoper elimineren, door te kiezen voor effectieve communicatiemiddelen.Communicatie is meer dan het maken van mooie plaatjes. Daarom onderhoudt Spirion nauwe contacten met drukkers, reclamebureaus, kranten en vakbladen.

Toegevoegde waarde

De kosten gaan altijd voor de baten uit. Dit geldt zeker voor marketing en communicatie. Bij veel organisatie is marketingcommunicatie nog altijd een ondergeschoven kindje. Wordt het budget gekoppeld aan uw omzet, uw winst, uw concurrenten of begroot u uw jaarlijkse communicatiebudget vooraf. Wij helpen u de juiste strategische keuzes te maken.Spirion is kritisch naar zichzelf, maar durft ook kritisch te zijn naar uw organisatie. Wij hebben gemerkt dat veel mensen routine missen in het aanleveren van (beeld)materiaal en informatie. Indien gewenst nemen wij u ook deze zaken uit handen om de voortgang van uw communicatieproces te bewaken.

Communicatie

Wat is uw merk?
Merken spelen in de maatschappij een steeds grotere rol. Spirion kijkt op een creatieve manier naar merken (branding). Organisaties die overstappen van denken op productniveau naar merkniveau kunnen niet langer om branding heen. Met branding kunt u 100% onderscheid creëren. En dat kunnen wij op een creatieve manier communiceren. In branding komen corporate, marketing en interne communicatie samen. Wees vooral consequent!

Ideeën
Dus u hebt een goed idee? Wat is een goed idee? Het woord idee komt uit het Grieks (eidos). De oorspronkelijke betekenis is 'dat wat wordt gezien'. Een goed idee krijgt u dus door te kijken, door waar te nemen. In feite is het er al, maar u moet het alleen nog zien.Een goed idee heeft beeldkracht, vormkracht en daadkracht. Spirion is in staat deze drie elementen voor u te combineren in één creatief communicatieconcept. Vervolgens moet ons eindresultaat u helpen bij uw communicatie.

Succesvol

Een goede strategie is essentieel voor een succesvolle communicatiecampagne. Samen met u gaan wij na hoe uw doelgroep de markt indeelt (categoriseert) en welke producten in de ogen van de verschillende segmenten met elkaar concurreren. Dit is belangrijk voor de concurrentieanalyse en positionering van uw organisatie.Positionering is de afstemming tussen identiteit, communicatie, marketing en doelgroepen. Dit is een voortdurende wisselwerking tussen verleden, heden en toekomst. Concurrentie en reputatie zijn belangrijke factoren bij de juiste positionering. Samen met Spirion bepaalt u de juiste koers.

Budget

De helft van uw reclamebesteding is verspilling, maar weet u ook welke helft? Voor elk merk is maar één communicatiebudget het juiste.Bij uw budgetteringsmethode kunt u kiezen voor de omzetpercentagemethode, de sluitpostmethode, de pariteitenmethode of de taakstellende methode. Bij deze laatste is het budget niet het gevolg van de omzet, maar juist een instrument om deze omzet te realiseren. Deze laatste methode vormt het belangrijkste uitgangspunt voor Spirion.